Goud Zilver Brons

Op 8 augustus 2008 gaan de Olympische Spelen in Beijing van start. Nederland zet in met een grote ploeg en hoopt vele medailles mee naar huis te nemen. Als het om winnen gaat, hebben we als klein landje een naam hoog te houden.
We kennen allemaal vele medaillewinnaars als Pieter van den Hoogeband, Ankie van Grunsven, Sven Kramer, Fanny Blankers-Koen, Ard Schenk, Anton Geesink, Hennie Kuiper, Ellen van Langen, Stephan van de Berg, Yvonne van Gennip: bij jong en oud leven de namen van wie ooit een ÔplakÕ won. Maar wie weet nog dat het roeiduo Brandt en Klein in 1900 in Parijs goud haalde en dat ons voetbalelftal brons op de Spelen van Londen in 1908 won?
De mooiste actiefotoÕs
In Goud Zilver Brons, staan alle Nederlandse sporters die sinds 1896 ??n of meer Olympische medailles wonnen. Dit standaardwerk, samengesteld door Edouard van Arem, is vooral een fotoboek rijk voorzien van actiefotoÕs uit het eindeloze archief van ANP Photo. Zomerspelen en winterspelen komen in een apart hoofdstuk aan bod. Ieder hoofdstuk wordt ingeleid met een kort verhaal. Ook bevat het boek een overzicht van het Nederlands team van 2008 en het complete wedstrijdschema dat actief bij het kijken naar de Spelen 2008 gebruikt kan worden.

Is Goud Zilver Brons het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Goud Zilver Brons