Grondslagen van de mythologie van het schrijverschap

Onmiddellijk na het voltooien van Grondslagen van de mythologie van het schrijverschap schreef ik in 22 dagen mijn kleine roman De pupil, die beschouwd kan worden als het literaire complement van deze transliteraire beschouwing of ook, liever gezegd, als de goedgunstige beloning van een aanroep, die de schrijver hier richt tot THOTH, de Egyptische god van het schrift.
Wanneer ik als schrijver een god zoek en hoe zou ik mijn tijd beter kunnen besteden? dan vind ik steeds weer de egyptische griffier van het dodengericht: THOTH. Iedereen weet, dat deze zelfgeschapene de uitvinder is van het schrift, dat hij volgens de oude bronnen het Dodenboek heeft geschreven, en ook verder de eigenlijke auteur is van alle boeken.
Harry Mulisch

Is Grondslagen van de mythologie van het schrijverschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Grondslagen van de mythologie van het schrijverschap