Handboek HRM - competentiemanagement en arbeidsrecht

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Vanuit arbeids- en organisatiepsychologie, arbeidsso- ciologie, 'organizational behavior' en 'evidence based management' zijn diverse wetenschappelijk onderbouwde inzichten gegroeid, die zowel menselijk arbeidsgedrag als de effecten van HRM voor de organisatieprestaties inzich- telijk maken.
Deze volledig geactualiseerde versie van het Handboek HRM, Competentiemanagement en Arbeidsrecht is meer dan een verzameling 'best practices'. Het geeft een multidisciplinair inzicht in de actuele bevindingen van de personeelswetenschappen. De impact van diverse HRM-praktijken op het arbeidsgedrag en op de organisa- tieperformantie wordt toegelicht. Kortom: 'evidence based HRM'. De rode draad is het sturen op competenties en talenten, die het arbeidsgedrag beïnvloeden binnen de sociale architectuur van een organisatie. Het geeft zowel academisch onderbouwde inzichten voor studenten in het hoger onderwijs, als voor de HRM-verantwoordelijken en eerstelijnsmanagers in de dagelijkse praktijk.
Uitgeverij Acco C.V.

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker