Hartbewustzijn

Hartbewustzijn

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Ons hart is niet alleen een spier of orgaan, het heeft een eigen bewustzijn, een eigen intelligentie. Dit houdt in dat het hart voelt, begrijpt en bewust waarneemt.
Hartbewustzijn ontwikkelen betekent dat je leeft en keuzes maakt geïnspireerd door het hart.

Hoe doe je dat? Eerst en vooral door te weten en te vertrouwen dat het eenheidsveld ons daarin ondersteund. De eenheid is geplant in elk individueel hart, als een zaadje dat vraagt om ontdekt te worden en tot bloei te komen.

We leven in een wereld waar deze eenheid niet direct zichtbaar is, een wereld met een enorme verscheidenheid van licht naar donker.

Bewust of onbewust verlangen we allemaal naar harmonie in ons leven. In eerste instantie zoeken we die buiten onszelf, wat een zinvolle en boeiende zoektocht kan opleveren. Uiteindelijk leidt die tocht naar het hart, waar we rust en evenwicht kunnen ervaren midden in een wereld vol polariteiten.

Ons hart verbindt ons met de verschillende bewustzijnsniveaus van het bestaan: de dimensies in onszelf, via de 7 chacra’s, en de dimensies die het aardse leven overstijgen, van de Oerbron tot de kern van de aarde.
Religie & Spiritualiteit
Brave New Books