Het geheel is meer dan de som van de delen

Het geheel is meer dan de som van de delen

Van 1979 tot 2019 werkte Frank Lippens in het Sint-Vincentiusziekenhuis in Deinze, eerst als administratief directeur, daarna als algemeen directeur. Vanuit die functie nam hij gedurende vier decennia allerlei mandaten op Vlaams en federaal niveau op. Zo vertegenwoordigde hij, samen met vele anderen, de ziekenhuissector bij de overheid. Maar ook in andere sectoren was en is hij nog steeds actief.

Naar aanleiding van het einde van zijn actieve loopbaan vroeg hij aan een aantal experten om een bijdrage te leveren voor dit boek. Het resultaat is een unieke momentopname waarin auteurs met heel veel ervaring in hun domein terugblikken op de periode 1979-2019 en interessante reflecties maken over gezondheidszorg en welzijn. Wie dit boek leest, krijgt vanuit de geschiedenis van de verschillende sectoren in de gezondheids- en welzijnssector al een glimp van de toekomst te zien.
Mens & Maatschappij
NEVELLAND VZW