Het Grote Kunstdoeboek

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Paul Thurlby is een Engelse illustrator en werkt onder meer voor The Guardian, The Times, The New Yorker en Vanity Fair. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de befaamde National Gallery in Londen hem benaderde om een doeboek voor kinderen te maken aan de hand van beroemde kunstwerken.

Het resultaat is een boek waarmee je aan de slag kunt, of je nou zeven bent of veertien. Zoek naar details in de jungle van Rousseau, leer een prinses te tekenen zoals Uccello, maak een onvoltooid werk van Michelangelo af en geef de Dame met eekhoorn en spreeuw van Holbein nog meer dierenvriendjes. Al tekenend en kijkend leer je wereldberoemde werken kennen – beter zelfs dan menig museumbezoeker, want je leert tekentrucjes en ontdekt feitjes uit de tijd van de schilders zelf.
Junior
Uitgeverij Lemniscaat B.V.

Lezersrecensies (1)

Aan de slag met kunst

door: Katy Hurkmans 2 likes
In ‘Het Grote Kunstdoeboek’ kunnen kinderen aan de slag met werken van wereldberoemde schilders. Het boek is opgebouwd uit talloze actieve opdrachten, zoals het toevoegen van badgasten aan een rivier waarin roeibootjes liggen afgemeerd, het tekenen van een lucht vol kolkende wolken, het patroon...