Het herstel van het paradijs

David Chilton
David Chilton neemt je in ‘Het herstel van het paradijs’ mee vanuit de schepping naar het doel dat God heeft met de mens en deze wereld.
Een positieve toekomst!

De Bijbel geeft ons een optimistische eschatologie (eindtijdleer) die je er met enige studie gemakkelijk uithaalt, als je maar de juiste principes van Bijbeluitleg hanteert.
David Chilton begint daarom met een aantal regels die gelden voor het uitleggen van de Bijbel. Vervolgens verklaart hij één voor één de eschatologische termen in het Nieuwe Testament vanuit het Oude Testament. De lezer wordt hierdoor meegenomen op een ontdekkingsreis waarbij hij van de ene in de andere verbazing valt, zo nieuw en tegelijkertijd zo vanzelfsprekend is de verklaring van de overbekende, en vaak misbruikte ‘eindtijdteksten’.

De vele eyeopeners hebben een bevrijdend effect, omdat het doemdenken onterecht blijkt te zijn, en het plaats maakt voor de zekerheid dat de hele wereldgeschiedenis zich naar dit ene punt beweegt: het herstel van het paradijs.

Is Het herstel van het paradijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het herstel van het paradijs