Het pad naar Oregon

Francis Parkman
Het pad naar Oregon is een boeiend reisverslag van de tocht die Francis Parkman in de zomer van 1846 met zijn neef door het wilde Westen maakte. Ze reisden naar het westen, en nadat Parkman enkele weken bij de Oglala Sioux had doorgebracht, trokken ze langs de Rocky Mountains naar het zuiden en vervolgens via Arkansas weer terug naar het oosten. Dit gebeurde op het cruciale moment waarop de houding van de indianen tegenover de blanken begon te veranderen. Parkman beschrijft een wereld die wij ons nauwelijks meer kunnen voorstellen, met een overvloed aan dieren, die vaak heel dichtbij komen, en prairies die zwart zien van de bizons.
Het pad naar Oregon geeft een waardevol tijdsbeeld, dat door de rake typeringen en schitterende beschrijvingen bovendien een heerlijk boek is om te lezen.

Is Het pad naar Oregon het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het pad naar Oregon