Viersprong van de schemer

Viersprong van de Schemer is het tiende deel van de klassieke fantasy-cyclus Het Rad des Tijds van Robert Jordan. Een epos van maar liefst 14 delen waarmee Jordan miljoenen lezers over de hele wereld heeft weten te bereiken.

Onze helden staan voor een moeilijke keuze. De Schemer breekt aan en de macht van de Duistere neemt toe.

Erger nog, alle betrokkenen verkeren om uiteenlopende redenen in levensgevaar. Zo ontdekt Mart, op de vlucht met de Dochter van de Negen Manen, dat zowel de Schaduw als de Seanchanen hem op de hielen zitten. Hij is niet de enige die onder grote druk staat.

Zo probeert Perijn zijn gevangengenomen vrouw Faile te bevrijden en belegeren de rebellerende Aes Sedai van Egwenes Tar Valon. In Andor vecht Elayne voor de Leeuwentroon, door vijanden omringd, wat dubbel gevaar oplevert.

En Rhand? Voor hem is er, ondanks zijn inspanningen, eigenlijk niets veranderd. Hij wordt nog steeds gehaat en gevreesd...

Recensies (2)

Meer recensies

Is Viersprong van de schemer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Viersprong van de schemer