Het Sentinel komplot

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
In Chicago leidt Dr. Edward Bridges, een van Amerika’s grootste computergeleerden, het ultrageheime Sentinel-project. Bridges wordt gedreven door hebzucht en haat en is in staat een wereldcatastrofe te ontketenen om aan zijn grillen gehoor te kunnen geven.

In Coventry wordt een man op gruwelijke wijze vermoord omdat hij bij toeval op het spoor komt van een duivels vernietigingsplan.

In Parijs wordt Dimitri Chakhovsky, een topfunctionaris van de KGB, de Russische geheime dienst, gedwongen zich over te geven aan een oude vijand, die hem chanteert met de schanddaden uit zijn verleden.

In Moskou wordt Ruslands geniale meesterspion ‘Centaur’, die al jaren teruggetrokken leeft, op het hoofdkwartier van de KGB ontboden en verzocht nog eenmaal een taak op zich te nemen. Hij krijgt de opdracht de tekeningen van ’s werelds modernste computer en tevens het onmisbare bolwerk van de Amerikaanse defensie te bemachtigen. Otto ten Braak, ‘maestro’ in de kunst van het moorden, wordt aan hem toegewezen om hem bij zijn ontsnapping uit Amerika te helpen.

Twee Amerikaanse geheim agenten krijgen de hachelijke taak de Russische diefstal te voorkomen en de wereld van een wisse ondergang te redden.
Zuid-Hollandsche Uitg My

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker