Het vogeltje en andere Armeense sprookjes

Het vogeltje en andere Armeense sprookjes

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Elke Armeniër is opgegroeid met de sprookjes van Hovhannes Toemanjan. Ter gelegenheid van Toemanjans honderdvijftigste geboortedag verschijnt deze bundel met zijn mooiste sprookjes en volksverhalen, schitterend geïllustreerd door Harmen van Straaten. Over het vogeltje dat geeft en neemt, de laffe Nazaar die een held wordt tegen wil en dank, over een kruik vol goud, over het meisje zonder armen dat een koningszoon trouwt, over een vos zonder staart en de leugenaar die de koning te slim af is. Met haar frisse vertaling blaast Anna Maria Mattaar de klassieke teksten nieuw leven in.

Dit najaar wordt in Armenië de honderdvijftigste geboortedag herdacht van de vader van de Armeense literatuur Hovhannes Toemanjan, een gebeurtenis die ook door de UNESCO is opgenomen in de lijst van belangrijke culturele herdenkingen van 2019. Daarom verschijnen, i.s.m. het Ministerie van Cultuur van Armenië in totaal 25 langere en kortere verhalen van Toemanjan aanstaande oktober ook in Nederland.
Kind & Jeugd
Rubinstein Publishing