Houd je darmen gezond

Een groot deel van de bevolking heeft darmklachten zonder het te weten, want vaak schuilt de oorzaak van veel voorkomende klachten zoals bijvoorbeeld depressie, alzheimer, migraine en allergieën in een verstoring van onze darmflora. Daarnaast komen voedselintolerantie, stofwisselingsproblemen en prikkelbare darmsyndroom steeds vaker voor.

In acht hoofdstukken wordt beknopt en duidelijk uitgelegd hoe we zelf door onderhoud, reiniging en verzorging van onze darmen een belangrijke bijdrage aan onze algehele gezondheid kunnen leveren:
* Eerst wordt het belang van een gezonde darmflora besproken: die is een afspiegeling van onze algehele gezondheid.
* Daarna volgt een overzicht van de meest voorkomende darm-problemen en hun oorzaken: buikpijn, darminfecties, poliepen, diarree, verstopping, voedselintolerantie enz.
* Vervolgens wordt een aantal natuurlijke middelen en methodes beschreven die iedereen zelf kan toepassen om de darmen te reinigen en te ontslakken, en voor herstel van een gezonde darm-flora.
* Het laatste hoofdstuk bevat de 10 belangrijkste tips op het gebied van voeding en leefstijl voor iedereen die zelf wil bijdragen aan het herstel en optimaal functioneren van de werking van onze darmen. Het boek besluit met een volledige detox-kuur van zes dagen.
Ruiter, Dick De
Uitgeverij Panta Rhei