Ik ben niks

De vraag naar zingeving ligt op straat: waarom ben ik er? Wat is de zin van mijn leven? Wat doe ik met mijn leven? Waar zoek je de antwoorden als je geen geloofsopvoeding hebt gehad en je dus niks bent?
Het lijkt wel of geloven steeds meer een bricolage-geloof wordt: je raapt van alles samen uit verschillende religies en vormen van spiritualiteit en stelt zo je eigen geloof samen. Ook te vergelijken met een tapasbar: van allerlei kanten verzamel je ingrediƫnten en maak je het tot een smakelijk geheel wat past bij jou.
De tijd van enkel Hollandse stamppot eten is voorbij.
Ik wil een poging wagen om Bijbelse ingrediƫnten aan te leveren voor een tapasbar van spiritualiteit.
Voor al die mensen die van niets weten en "niks" zijn wil ik proberen uit te leggen wat het christelijk geloof voor mij inhoudt en hoe het christelijk geloof misschien ook voor zinzoekende millennials van waarde kan zijn.

Is Ik ben niks het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik ben niks