Ik kan vliegen

"Tijdens de speeltijd trok hij me bruusk mee in het bezemlokaal waar er door de wasbak, het rek met poetsproducten en de bezems en vloertrekkers, amper plaats was voor ons beiden.
‘Nu ben je m’n allergrootste vijand.’ Sam stond zo dicht bij me dat zijn adem tegen m’n neus botste.
‘Waarom doe je zo?’ Ik zette een stap achteruit en botste met de hiel van m’n voet tegen een emmer. Het metaal schraapte over de vloer. ‘Ik vind het echt niet leuk dat je zo tegen me doet.’
‘Da’s de bedoeling, onnozelaar.’ Sam kwam opnieuw dichterbij …"

Voor zijn twaalfde verjaardag krijgt Manu een smartphone en een akoestische gitaar. Op zijn Instagram-account post hij meteen een filmpje waarin hij een liedje van Elvis Presley zingt, zijn favoriete zanger. Met Billie Eilish, Ariana Grande en Shawn Mendes heeft hij niet veel. De eerste likes en reacties van zijn klasgenoten zijn positief. Maar al gauw beginnen Sam en David hem te pesten, ook online. Wanneer Manu hen smeekt te stoppen met de pesterijen, wordt het enkel erger. Manu overweegt een drastische actie te ondernemen.

'Ik kan vliegen' is een meeslepend en confronterend boek over de survivaltocht van een jongen in een wrede tienerjungle.

Joris Peeters (1973) woont en schrijft in Zoersel. Naast auteur is hij muzikant. 'Ik kan vliegen' is zijn derde roman. Eerder verscheen 'Pasmunt' bij Beefcake Publishing.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Ik kan vliegen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik kan vliegen