Ik zie jou

Als kind bleef Heleen de Mooij-Lubbers liever in de schaduw van haar hardwerkende en intellectuele ouders en omgeving. Ze denkt te zijn wie ze is en dat ze de verwachtingen, die anderen uit haar omgeving van haar hebben, niet kan waarmaken en lijkt genoegen te nemen met die situatie. Naarmate ze ouder wordt leert ze dat je veel meer bent dan je denkt en dat met goed kijken en luisteren een wereld open gaat die je in eerste instantie niet zou vermoeden. En dat je zelf grote stappen kunt maken als je maar bereid bent om niet direct te oordelen, maar verder te kijken en scherper te luisteren.

Inmiddels is Heleen naast spreker een succesvol coach voor ouders en kinderen en ze heeft zich ook gespecialiseerd op het gebied van paardencoaching. In dit boek deelt ze haar persoonlijke reis en neemt ze je bijna letterlijk aan de hand om je te vertellen wat dat nou betekent: in je eigen kracht staan.

Aan de hand van 8 belangrijke thema's neemt Heleen je mee in een aantal zeer persoonlijke verhalen, waarvan je verbaasd zult zijn hoe dicht deze bij jouw eigen levensverhalen staan. Je leert over de nuances tussen intelligentie en wijsheid. Over de impact van verwachtingen en belangen en hoe je daarin je eigen verantwoordelijkheid kunt leren te nemen. Een inspirerend boek ook, voor twijfelende ouders, stressende 'quaterlifers', liefdevolle moeders, zorgzame vaders en voor iedereen die geïnteresseerd is om zijn te leven te verrijken op basis van eigen liefde en kracht.

Is Ik zie jou het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik zie jou