In Gods naam

In Gods naam van Selina O’Grady biedt een overzicht van religieuze tolerantie en intolerantie door de eeuwen heen. In de geschiedenis van alle drie de monotheïstische godsdiensten – het jodendom, het christendom en de islam – is ‘vervolging’ een terugkerend thema. Soms zijn de gelovigen de vervolgers, andere keren worden ze zelf vervolgd. Selina O’Grady vervlecht al deze geschiedenissen tot een bijzonder lezenswaardig verhaal. Het begint bij het Romeinse Rijk en via de Kruisvaarders, de Spaanse inquisitie, de Joodse getto’s en de strijd tussen de soennieten en de sjiieten eindigt het in onze tijd, waarin religieuze (in)tolerantie nog altijd actueel is.

Is In Gods naam het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In Gods naam