In Liefdevolle verbinding

In Liefdevolle verbinding

In “De Week van Het Jonge Kind 2019” willen we het volgende boek onder de aandacht brengen:
In Liefdevolle Verbinding.
Essentiële Fasen tijdens de Eerste 1000 Dagen.

In Liefdevolle Verbinding is een boek waarin Sylvia Verduin beschrijft dat we bewust en gevoelig zijn vanaf dag 1 van de Eerste 1000 Dagen.
Verstoringen in de Essentiële Fasen, kunnen van invloed zijn op de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Ook veilige hechting kan al vroeg in gevaar komen. Hierdoor kan de interactie tussen ouders en kind al vanaf het begin problematisch verlopen en zo voor nog meer problemen gaan zorgen.
De auteur, als babytherapeut vanuit de pre- en perinatale psychologie werkzaam, wil duidelijk maken dat onbewuste herinneringen uit de vroege kindertijd, met name tijdens de Essentiële Fasen, onze reacties in het leven bepalen en een patroon kunnen worden. Aandacht voor deze wezenlijk belangrijke kwetsbare fasen waarin veel ontwikkeling plaatsvindt, kan voor verandering zorgen. Niet alleen in hoe we ons leven leiden maar ook hoe we met ouderschap, pre- conceptie, conceptie, zwangerschap en geboorte omgaan. Praktijkvoorbeelden illustreren hoe er al vroeg hulp geboden kan worden waardoor ouders en kind elkaar weer kunnen verstaan en de Liefdevolle Verbinding hersteld kan worden.
Dit boek is geschreven voor ouders en alle professionals die betrokken zijn bij nieuw leven en het jonge kind.
Gezondheid & Psychologie
Sylvia Verduin