Jan Klaassens

Jan Klaassens

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Jan Klaassens (1931-1983) was een op en top sportman. De Venlose voetballer leefde uiterst gedisciplineerd: hij ging op tijd naar bed, dronk geen druppel alcohol en ondanks dat hij een sigarenzaak had rookte hij niet. In wedstrijden en op trainingen gaf Jan altijd alles wat hij in zich had. Technisch gezien was hij niet de meest getalenteerde voetballer, maar wat betreft wilskracht en inzet was er geen betere en was hij volstrekt uniek. Jan Klaassens speelde voor VVV en Feyenoord en kwam 57 keer uit voor het Nederlands Elftal. Tijdens zijn loopbaan werd het betaald voetbal in Nederland ingevoerd. Dat ging niet zonder slag of stoot: de omstandigheden in de voetbaljaren van Jan waren soms ronduit bizar. Met Feyenoord veroverde de karaktervoetballer twee landstitels en bereikte hij de halve finale in de Europa Cup, met VVV won hij de KNVB Beker. De sportman Jan Klaassens stierf wrang genoeg aan een hartstilstand tijdens een partijtje tennis.
Finbar van der Veen (1981) is afkomstig uit Venlo en actief als freelance journalist. Zijn grote passies zijn voetbal en muziek.
Lifestyle & Vrije tijd
edicola sport