Een hapje uit de zon

Houvast en herkenning voor iedereen die met kanker te maken krijgt.

Als bij journalist en schrijfster Corien van Zweden borstkanker wordt geconstateerd, ontdekt ze dat in de brugklas van haar oudste dochter vijf ouders kanker hebben. Een bizarre situatie, die de getroffen ouders en hun kinderen tot lotgenoten maakt. Wat richt kanker in al die gezinnen aan? Hoe gaat iedereen met de ziekte om? Wat verandert er in hun leven? En hoe houd je je staande terwijl het leven op zijn kop staat? Een hapje uit de zon biedt houvast en herkenning aan iedereen die met kanker te maken krijgt. Persoonlijke verhalen en professionele meningen zijn samengevoegd tot een gelaagd verslag van de impact van deze ziekte.

‘Het was een fijn lichaam. Het was mijn lichaam en ik leefde met het onuitgesproken idee dat we samen wel een jaar of tachtig konden worden.’ ‘Onbevangen was ik zes jaar geleden aan dit avontuur begonnen. Ik was nog maar nauwelijks bekomen van mijn eigen borstkankerbehandelingen, toen ik erachter kwam dat in de brugklas van mijn oudste dochter 5 van de 22 kinderen een ouder met kanker hadden. Het had me nieuwsgierig gemaakt. Ik wilde weten wat de kanker in al die gezinnen aanrichtte. Hoe deden de andere ouders het, hoe gingen zij met de ziekte om en hoe was het voor de kinderen, alle vijf aan het begin van de puberteit? Ik besloot de lotgevallen van de ouders en hun puberkinderen te gaan volgen.’

Eerder verschenen als Kankerklas

Recensies (5)

Meer recensies

Is Een hapje uit de zon het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een hapje uit de zon