Kiemarme recepten voor kleine en grote superhelden

Culinair   Topics 0
Eten is een van de belangrijkste aangelegenheden voor een gezin. Het houdt je gezin samen, gestolen momenten voor de dag start of om de dag in warmte af te sluiten. Kim Milants, initiatiefnemer van de vzw SuperKrachtig Lekker kreeg deze warmte van thuis mee onder het motto 'we zijn geen koningen maar eten wel zoals koningen'.

Toen het noodlot toesloeg en haar dochter gediagnosticeerd werd met leukemie werd Kim geconfronteerd met het gegeven ‘eten’ op een heel andere manier. Wanneer je vecht voor je leven, is op krachten blijven heel belangrijk.

Ze ontdekte hoe eten dan ook krachtvoer kon zijn en hoe essentieel eetbeleving dan wel is. SuperKrachtig Lekker wil zich buigen over het voedingsaspect en een evenwichtige eetbeleving voor kinderen die vechten tegen kanker of een levensbedreigende ziekte. Eten mag geen bijkomstigheid worden en is op zich al vaak een uitdaging met kinderen, en nog veel meer wanneer je genoodzaakt bent om kiemarm te eten.

Dat dat zeker geen beperking moet blijken, bewijst dit boek. Het barst van de lekkere recepten, geïnspireerd door Sandra Bekkari. Sandra zette graag haar schouders onder dit bijzondere project om samen met de vzw een invulling te geven aan alle aspecten met betrekking tot lekkere en gezonde voeding voor kinderkankerpatiënten en kinderen met een levensbedreigende ziekte. Omdat superhelden superkrachten verdienen
Culinair
Borgerhoff & Lamberigts