Kopstukken Filosofie Arendt

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Hannah Arendt (1906-1975) beleeft een ware revival in de filosofie van vandaag. Deze joodse politiek filosofe, geboren in Duitsland, is in 1933 gevlucht naar Frankrijk en is later geëmigreerd naar de Verenigde Staten. In haar boeken spelen de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog en het begrijpen daarvan een grote rol. Op de uitdaging van het totalitarisme van haar tijd (niet alleen het nazisme maar ook het communisme) reageert Arendt met een politiek van verbondenheid met de wereld. Bij het grote publiek is zij vooral bekend door haar geruchtmakende verslag van het Eichmann-process, De banaliteit van het kwaad. De eigenzinnigheid en oorspronkelijkheid van Arendt zijn onmiskenbaar. Karl-Heinz Breier schetst in dit boek haar republikeinse vrijheidsdenken en brengt het in verband met de gevaren waaraan onze vrijheid is blootgesteld in een arbeids- en consumptiemaatschappij.
Uitgeverij Lemniscaat B.V.

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker