Kwelgeesten

Kwelgeesten

Over Gerdy, hoofdpersoon in Kwelgeesten
De Lochemse auteur Roel Neijland beschrijft in Kwelgeesten het verhaal van Gerdy, die tijdens haar jeugdjaren werd geconfronteerd met een paar stiefouders, die niets nalieten om haar leven tot een hel te maken.
In het boek wordt op autobiografische wijze het verhaal verteld van haar ervaringen, haar ellende, haar verdriet.
In de verhalen en anekdotes zijn namen geanonimiseerd, maar is de inhoud van haar levensverhaal volkomen intact gebleven.

Gerdy hoopt via dit boek haar traumatische ervaringen te hebben verwerkt en wil vanuit dat perspectief haar huidige leven weer vorm en inhoud geven.
Hoofdpersoon en auteur hebben ruim de tijd genomen voor het schrijven van het boek, waardoor Gerdy de kans kreeg haar leven van destijds in alle rust te herbeleven.

Over de auteur
Roel Neijland is een Achterhoekse schrijver, publicist en columnist.
Via www.roelsrules.com probeert hij belangstellende lezers te vermaken met blogs en columns over maatschappijkritische onderwerpen, steeds met een relativerende knipoog. Daarnaast besteedt hij tijd en aandacht aan het redigeren van boeken en manuscripten.
Brave New Books
15 mei 2019