Litouwen (e-book)

Litouwen (e-book)

Op het moment dat we ons samen afvragen wat Europa betekent, ontdekt Kurt Van Eeghem Litouwen. Het is een overrompelende ervaring. Schoonheid in overvloed ligt er aan de rand van Europa op hem te wachten. Kurt Van Eeghem deelt die weelde met ons in een passioneel reisdagboek dat de energie en extase van zijn Schone Kunsten ruimschoots overstijgt. Hij schrijft over de meest noordelijke baroksteden van Europa, de grote liefde voor de kunsten, de complexe geschiedenis, de pure schoonheid, het edele volk en de Europese roeping van Litouwen. Met zijn bekende enthousiasme en grote inlevingsvermogen wandelde Kurt Van Eeghem maandenlang door het land. Vintage Van Eeghem, altijd één oog op schoonheid gericht en een ander op de mensen. Wie dit boek leest, wil zo snel mogelijk naar Litouwen.

Kurt Van Eeghem (1952) is een enthousiaste gids in de wereld van de schoonheid. Zijn rijk gevulde carrière op de radio, op het scherm en in theaterzalen leverde vele onvergetelijke momenten op. Hij is ook de auteur van een aantal succesvolle boeken, waaronder Schone Kunsten (2017).
Polis
26 oktober 2019