Mediterrane vrouw

Feelgood   Topics 0
De Joodse Hannah wordt aan het begin van de Tweede Wereldoorlog door haar ouders naar Limburg gestuurd om onder te duiken voor de Duitse bezetters. Liefdevol wordt ze opgenomen in het gezin van Sofie, haar moeders beste vriendin.
Als ze tijdens de bevrijding van Limburg in 1944 de Amerikaanse soldaat Giorgio ontmoet, verandert haar hele leven.
Groot is haar verdriet als zijn compagnie verder trekt naar het front in Duitsland. Ondanks de vele moeilijkheden maakt ze toch haar muziek- en zangopleiding in Maastricht af, om daarna ontdekt te worden als jonge sopraan.
Wanneer de radio op grote schaal zijn intrede doet in de Europese huiskamers krijgt Hannah meer bekendheid. Ze wordt uitgenodigd om in Verona de rol van Aïda te vertolken.
Verwachtingsvol gaat ze haar geluk beproeven in het naoorlogse Italië en leert ze niet alleen de grandeur van de opera, de Italiaanse adel maar ook de flamboyante Roberto, haar tweede grote liefde kennen.

Een familieroman over een periode van 70 jaar waarin de levens van Hannah en Giorgio elkaar steeds weer kruisen.
Romantiek
Brave New Books