Meer Verhoeven: op stap door de filmgeschiedenis met Paul Verhoeven

Paul Verhoeven Rob van Scheers
Na de zeer geprezen en veel gelezen uitgave Volgens Verhoeven (2012) is er nu het logische vervolg op dit omvangrijke project: Volgens Verhoeven II. Opnieuw vertelt de vermaarde regisseur aan zijn biograaf Rob van Scheers over gekende (Psycho) en vermeende (Heaven's Gate) filmklassiekers, observaties die hij lardeert met vakkennis en vele persoonlijke herinneringen. De episodes zijn gebaseerd op de wekelijkse serie in de Volkskrant. Wel werden ze alle herzien en uitgebreid, zodat we hier over de definitieve versies mogen spreken.
Aan bod komen onder meer: Apocalypse Now * Der Untergang * Rosemary's Baby * Alien * Blade Runner * King Kong * Singin' in the Rain * The Unbearable Lightness of Being * Fatal Attraction * The Bridge on the River Kwai * Het zevende zegel * Das Leben der Anderen * Amour * The Queen * Greed * The Wild Bunch * Rear Window, alsook een analyse van Verhoevens eigen film Showgirls.

Is Meer Verhoeven: op stap door de filmgeschiedenis met Paul Verhoeven het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Meer Verhoeven: op stap door de filmgeschiedenis met Paul Verhoeven