Mesopotamië

Charlie Samuels
Mesopotamië is de oude naam van een gebied in Irak. Hier ontstonden de eerste steden en staten van de wereld. De volkeren in Mesopotamië bouwden grote, trapvormige piramides van baksteen en asfalt. Ze legden kanalen aan waardoor ze rivierwater naar hun akkers leidden. De Mesopotamiërs schreven in spijkerschrift, de voorloper van ons alfabet. Ze verdeelden de dag in uren, minuten en seconden, de voorloper van onze klok. Ze bestudeerden de maan, de planeten en de sterren. Daardoor konden ze zonsverduisteringen voorspellen. Ze maakten als eersten voorwerpen van metaal en van glas. In Technologie in de oudheid lees je over de uitvindingen van volkeren die honderden en duizenden jaren geleden leefden.

Is Mesopotamië het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mesopotamië