Mijn dochters droom

Mijn dochters droom (midprice)

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0

‘Mijn dochters droom’ is het tweede deel van Francine Rivers’ tweedelige familiesaga ‘Marta’s erfenis’, over het stille verdriet dat een familie kan verdelen, maar ook over de vergeving die alle wonden heelt.

De kleine Carolyn Arundel voelt zich in de steek gelaten. Haar moeder heeft tuberculose en ligt in quarantaine. Grootmoeder Marta trekt ondanks haar gespannen verhouding met haar dochter bij het gezin in om voor Carolyn te zorgen. Er ontstaat een hechte band tussen oma en kleindochter. Maar als de strijd tussen Hildemara en Marta escaleert, denkt Carolyn dat het haar schuld is.

Na een aantal moeilijke jaren besluit Carolyn uiteindelijk de banden met het thuisfront te verbreken. De jaren verstrijken zonder dat Carolyn enig contact heeft met haar moeder. De kloof lijkt onoverbrugbaar. Is alle hoop op verzoening verloren of kan iets of iemand de vrouwen uit deze familie toch weer bij elkaar brengen?

De serie ‘Marta’s erfenis’ is een aangrijpend portret van moeders en dochters, en de patronen die zij doorgeven. Het eerste deel is ‘Mijn moeders hoop’.

KokBoekencentrum Fictie
10 maart 2020