Mijn druppel op de gloeiende plaat

Mijn druppel op de gloeiende plaat

Als wij met de verwonderende blik van kinderen naar de wereld zouden kijken, zou die er heel anders uitzien. De manier waarop je de wereld ervaart,
maakt uit wát je ziet en hoe je ermee omgaat.

Met wat ik van kinderen heb geleerd, wil ik iets betekenen voor hun toekomst. Wat is er logischer dan liefdevol te zorgen voor alles van waarde? Dat is duurzaamheid in zijn puurste vorm.

In dit boek introduceer ik een nieuwe kijk op onze eigen ontwikkeling, waarbij we de verloren gewaande kwaliteiten van kinderen opnieuw een plaats geven in ons volwassen bestaan.

Deze frisse blik helpt ons om helder te zien, ons te ontdoen van alle pessimisme en onbevangen aan de slag te gaan op zoek naar wat we wél kunnen bijdragen. Hoe klein dat ook mag lijken, het is ‘mijn druppel op de gloeiende plaat’. In het vertrouwen dat veel druppels samen een oceaan van verschil kunnen maken.

Doorgeefboek
Het lijkt mij een leuk idee dat je het boek doorgeeft als je het uit hebt. Daarom is ruimte gemaakt om er iets in te schrijven aan degene aan wie je het doorgeeft.
Het Boekenschap
01 oktober 2019