Mijn leven als lerares Frans

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0
Een must-have boek voor (toekomstige) leraren en iedereen met affiniteit met onderwijs en adolescenten! Een boek met columns van Valérie Ungerer, een lerares Frans. Zij schreef over haar avonturen voor de klas. Ontroerend en herkenbaar!
Weet jij nog hoe je was als puber? Of denk je misschien nog weleens aan je leraren van de middelbare school?
Het uitgangspunt van Ungerer is het beste uit iedere leerling halen. Dat gaat met haar doelgroep niet altijd zoals ze van tevoren gedacht had. Met het opkomende lerarentekort is het nu meer dan ooit van belang om de andere kant van het verhaal te lezen. Ungerer beschrijft haar lastige rol als docent voor de klas, haar strijd voor het onderwijs en haar liefde voor de leerlingen. Ungerer schrijft herkenbaar, ontroerend en liefdevol.

Haar columns werden opgemerkt door media kanalen, dit resulteerde o.a. in een uitnodiging bij Radio 1 om te spreken over haar ervaringen voor de klas.

Feelgood
Brave New Books