Mijn moeders hoop (midprice)

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0

‘Mijn moeders hoop’ is het eerste deel van Francine Rivers’ tweedelige familiesaga ‘Marta’s erfenis’, over de gecompliceerde relaties tussen moeders en dochters van verschillende generaties.

Aan het begin van de twintigste eeuw verlaat Marta Schneider haar ouderlijk huis in Zwitserland. Ze is vastbesloten haar onrechtvaardige vader, haar lieve maar zwakke moeder, en de beperkingen die vrouwen in die tijd krijgen opgelegd, te ontvluchten. Haar zoektocht naar een eigen bestaan leidt haar door heel Europa en brengt haar uiteindelijk in Canada. Als de wereld in de greep is van de oorlog, staat Marta voor de moeilijkste keuze van haar leven: vasthouden aan alles waar ze zo hard voor heeft gevochten, of de man volgen die haar hart heeft veroverd?

De serie ‘Marta’s erfenis’ is een aangrijpend portret van moeders en dochters, en de patronen die zij doorgeven. Het tweede deel is ‘Mijn dochters droom’.

KokBoekencentrum Fictie
10 maart 2020