Mijn Streek

Mijn Streek

Het landschap om ons heen is opgebouwd uit allerlei verschillende landschapselementen. Vaak zijn deze ontstaan door de natuur, nog vaker door de mens. Mijn Streek - Leestekens van het Landschap bevat dertig verhalen en tochten door Noord-Nederland. Van de stilte rondom de eendenkooi tot de prachtige silhouetten van het jeneverbesstruweel, en van een herstelde schans uit het rampjaar 1672 tot het uiterst kwetsbare blauwgrasland: dit boek nodigt u uit om kennis te maken met boeiend erfgoed en er zelf op uit te trekken.

Journalist Paul Straatsma wandelt of fietst met kenners van het landschap. Dit boek bevat de weerslag van dertig routes door Groningen, Friesland en Drenthe. De verhalen, tezamen met de prachtige foto's, laten zien hoeveel boeiends er in het landschap valt te ontdekken. De 'leestekens' helpen u de geschiedenis van het landschap te lezen.

Mijn Streek - Leestekens van het Landschap is een bundeling van de derde serie Mijn Streek, de rubriek met wandelingen en fietstochten in Dagblad van het Noorden en Leeuwarder Courant. De serie kwam tot stand in samenwerking met het Kenniscentrum Landschap van de Rijksuniversiteit Groningen.

Dit deel wordt uitgegeven met een handig routeboekje van 44 pag. met daarin de 30 wandel-m en fietsroutes opgenomen.
Reizen & Talen
Profiel