Mona

Mona is 42 jaar, advocate en getrouwd met Tim. Oude dromen zijn opgeborgen, samen met haar levenslust. Wanneer Mona onverwacht de stem van een ex hoort op de radio, vlammen oude gevoelens op. Ze zoekt de ex terug op. En daar zal het niet bij blijven. Als haar mooi georganiseerde leven in elkaar stuikt, vindt ze zichzelf alleen, tegenover de levensgrote vraag ‘wie ben ik?’.

‘Het is bijna niet te geloven dat een debuutverhaal zo mooi in zijn plooi valt. Alles klopt en wat achterblijft na de laatste bladzijde is een bevreemdend gevoel over het leven. Over wat kon, had gekund en nog kan.’ Jan D.

‘Ik ging als lezer door alle emoties van Mona heen en werd ondergedompeld in een zalig warm bad van mooie woorden. Met het lezen van het boek lijkt het alsof je mooi opgeborgen pakjes zorgvuldig opent, pakjes die we herinneringen noemen. Het boek is intens, beklijvend, teder, onweerstaanbaar, bezield, adembenemend, teder en zo schoon.’ Griet P.

Recensies (1)

Is Mona het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mona