Myllymäki Salades

Myllymäki Salades

Culinair   Topics 0
Salades eet ik bij iedere gelegenheid en ik ben gek op de veelzijdigheid ervan. Eet een salade als lunch of met een stukje vlees of vis. Of maak een buffet met allemaal verleidelijke salades.

Bij de opbouw van een goede salade heb je een paar basisregels nodig, maar je hebt vooral veel vrijheid. Tommy Myllymäki laat zien wat je met groente en bladgroente doet, hoe je een dressing maakt, hoe je smaken met elkaar combineert en mooie consistenties krijgt met behulp van toppings als croutons en noten.

Salades bevat 90 recepten. Een aantal heeft koolhydraten als basis, zoals aardappels en rijst, andere knolgewassen en weer andere uitsluitend sla. In dit boek vind je klassiekers als caesarsalade, salade niçoise en waldorfsalade, maar ook verrassende gerechten als eiersalade met mierikswortel, gevlamde ijsbergsla en pastasalade met ham en gepocheerd ei. Bovendien is er een hoofdstuk met alleen maar dressings en sauzen.
De recepten kun je naar eigen smaak aanpassen. Probeer vooral uit en bedenk eigen variaties en combinaties. En onthoud dat je salades het hele jaar door kunt eten – niet alleen als lichte zomerse lunch in de tuin!
Culinair
Rebo Productions