Naar binnen

Naar binnen

Mijn verhaal is niet alleen mijn verhaal, het is van ons allemaal

Op ontwapenende wijze beschrijft de auteur haar zoektocht naar zichzelf. Op jonge leeftijd komt Fatima erachter dat ze een erfelijke spierziekte heeft. Spieren kunnen zomaar uitvallen en lichaamsdelen raken verdoofd. Ze doet er alles aan om haar ziekte zo onzichtbaar mogelijk te houden, uit angst om ‘anders' te zijn. Dit lukt haar aardig, maar het verstoppen van haar ziekte heeft uiteindelijk alleen maar meer pijn tot gevolg, zowel fysiek als mentaal. De schaamte is te groot om hulp te zoeken . Dan krijgt ze RSI- gerelateerde klachten . Ze komt daarvoor onder behandeling te staan van artsen, trainers en psychiaters. De behandelingen zijn zwaar, omdat ze telkens ongewild geconfronteerd wordt met haar aandoening en er steeds trauma's uit haar verleden aan het licht komen. Wanneer ze een diep dal bereikt, komt de omslag. Ze besluit het heft in eigen handen te nemen. Haar zoektocht is groots; vastberaden om tot een oplossing te komen voor een leven vol liefde, zonder pijn.

Fatima Gargouri (1984) is ervaringsdeskundige, levenscoach, spreker en schrijfster. Met heel haar hart deelt ze haar verhaal. Dit doet ze om jou in beweging te krijgen om meer regie over jouw leven te nemen .
Vior Webmedia V.O.F.
29 maart 2019