Niemandsland

Niemandsland

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Een oude man vindt zijn leven voltooid en wil sterven.
Levenseindeconsulent Menno helpt hem aan een dodelijk middel, waarmee de man een zachte uitweg uit zijn leven
vindt. Maar daarmee heeft Menno zich begeven in het niemandsland tussen leven en dood, een ontoegankelijk en verboden gebied. Hij komt hard in botsing met artsen, gelovigen en de wet.

Niemandsland gaat over een idealist met een droom. In die droom is er ruimte voor een waardige zelfgekozen dood buiten de medische wereld. Veel mensen kijken uit naar het legaliseren van zorgvuldige bijstand bij zelfdoding, waardoor humane zelfdoding in eigen regie mogelijk wordt. Dat betekent ruimte voor zelfbeschikking aan het einde van het leven, een ideaal van velen.

In deze ontroerende roman komen alle aspecten van de complexe problematiek van voltooid leven in kleurrijke personen tot leven. De roman draagt bij aan het heftige debat over voltooid leven en zet de lezer aan het denken.

Wouter Beekman (1941) Hij werkte als levenseindeconsulent en was lid van de initiatiefgroep Uit Vrije Wil die in 2010 het burgerinitiatief voltooid leven organiseerde.
Wedding Nederland B.V.
13 juni 2019