Jaap Uitterdijk, geboren in het protestantse deel van Andijk. Opgegroeid in een liefdevol gezin waarin alles draaide om de winkel. De wereld van Jaap veranderde compleet toen hij in een krantenartikel met zijn homoseksualiteit naar buiten kwam. De volgende dag, op zondag (!), werd hij ontslagen bij de Raiffeisenbank. Afgewezen om zijn homoseksualiteit, ook binnen het gezin, besloot Jaap om te gaan varen. Hij zwaaide af uit angst om alcoholist te worden. Hij kwam in Amsterdam terecht en ontdekte de wereld van de homo?s. Jaap werd schatrijk, zat in de stadsdeelraad en was naast zijn baan bij een bank vooral bestuurslid. Hij stond aan de wieg van de Evangelische Roze Vieringen. Een psychose zette zijn wereld op de kop en Jaap raakte bijna alles kwijt.

Is Niet ongebruikt retour - Jaap Utterdijk - De ontdekking van mijn homoseksualiteit en de gevolgen daarvan het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Niet ongebruikt retour - Jaap Utterdijk - De ontdekking van mijn homoseksualiteit en de gevolgen daarvan