Niet roken maar koken

Niet roken maar koken

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
Dit voorjaar werden longartsen Pauline Dekker en Wanda de Kanter uit de anti-rookclub gezet, ze zouden te activistisch te werk gaan. Sindsdien hebben ze niet stilgezeten en bedachten ze een alternatief plan om toch aan fondsen te komen: een kookboek. Het enige probleem: ze kunnen allebei niet koken.

De recepten in 'Niet roken maar koken' hebben Dekker en De Kanter niet zelf verzonnen, dat kunnen ze namelijk niet. In plaats daarvan leverden verschillende vrienden, collega's en kennissen recepten aan, die aan een aantal voorwaardes moesten voldoen: niet te veel ingrediënten, niet langer dan een kwartiertje werk (exclusief kook- en oventijd), grotendeels van tevoren klaar te maken en een beetje lekker.

De opbrengsten van dit boek gaan naar een goed doel: de Stichting Rookpreventie Jeugd, die zich tot doel gesteld heeft om kinderen uit handen te houden van de tabaksmaffia.
Culinair
Uitgeverij Lemniscaat B.V.