Nog niet gevloerd

Nog niet gevloerd

Een burn-out is er ineens. De weg ernaartoe vaak lang. Als we de signalen van een mogelijke aankomende burn-out herkennen, kunnen we er ook iets aan doen.
Mariska Cornelissen dook met ex burn-out'ers en leidinggevenden terug in de tijd naar de fase voorafgaand aan de burn-out: de bijna-burn-outperiode. De patronen die uit de bijna burn-outperiode naar voren komen verbindt ze met de inzichten uit het wetenschappelijk onderzoek naar kwetsbaarheid, moed en leiderschap van bestsellerauteur Brené Brown.
Stress en schaamte onder ogen durven zien is een belangrijke sleutel om overeind te blijven als je bijna burn-out bent. Ook de moed vinden om op de werkvloer met elkaar in gesprek te gaan is onontbeerlijk om bewust om te gaan met een bijna- burn-out.
Nog niet gevloerd geeft sleutels voor medewerkers en leidinggevenden om de kans op uitval door burn-out drastisch te beperken.
Gezondheid & Psychologie
uitgeverij Lente