Noorderlichttrilogie

Noorderlichttrilogie

Rank 9521 Gelezen 3 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1 Top25's 1   Topics 0
De Noorderlicht-trilogie is de spannendste trilogie ooit geschreven, nu als tv-serie

Het gouden kompas is het boek van de zoektocht van Lyra naar haar verdwenen vriend Roger, die haar naar de bleke schoonheid van het Noorden brengt. In Het listige mes ontmoet Lyra de twaalfjarige Will, die een man heeft vermoord. En in De amberkleurige kijker ondernemen Lyra en Will een onontkoombare reis die hen zelfs naar de wereld van de doden zal voeren.

Philip Pullman (1946) is een van de ‘vijftig grootste Britse schrijvers na 1945’ (The Times). Zijn Noorderlicht-trilogie werd vertaald in 40 talen, en er werden meer dan 17 miljoen exemplaren van verkocht. Het eerste deel, Het gouden kompas, is verfilmd als The Golden Compass. Pullman woont in Oxford.

Over Het gouden kompas:
‘Spitsvondig en met een overvloed aan fantasie. En geschreven in een voortreffelijke stijl.’
TROUW

Over La Belle Sauvage (Het boek van Stof, deel I):
‘Niet veel dingen zijn de moeite waard om zeventien jaar op te wachten _ Het boek van Stof is dat wél.’
THE WASHINGTON POST

‘Alles wat Pullman schrijft is het waard om te lezen.’
THE DAILY TELEGRAPH

Over de Sally Lockhart-serie:
‘Pullman is Dickens met nóg wat meer misdaad. (…) Heerlijk historisch drama met een duistere kant. Voor de fijnproevers: beter dan Harry Potter. Stijl maakt het verschil, dat bewijst Pullman.’
VRIJ NEDERLAND *****

Prometheus