Onderweg met Moeder Aarde - Deel 1: Over vrijheid onder het kerkdak

?Over vrijheid onder het kerkdak? verhaalt tweeduizend jaar geschiedenis over menselijke devotie en kerkelijke inperking. Het geografische centrum van de aan bod komende historische gebeurtenissen, wordt gevormd door de geboortestreek van de schrijver. Maar de lezer komt in de gegeven context ook terecht in verre streken. Hoe verhielden de inheemse stammen zich tot het opkomende kerkinstituut? Wat beleefden de mensen in hun innerlijk en hoe ontwikkelde zich de dogmatiek in de religie? Hoe vinden we nu een vrije verhouding tot de bovennatuur, om de materialistische cultuur van heden te transformeren? De lezer verneemt ook, hoe gedurende verscheidene eeuwen de familiestamboom van de schrijver ingebed was in de religieuze tijdslijn. Tevens is het verhaal heel persoonlijk met ervaringen en visies betreffende het geloof van de auteur.

Is Onderweg met Moeder Aarde - Deel 1: Over vrijheid onder het kerkdak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onderweg met Moeder Aarde - Deel 1: Over vrijheid onder het kerkdak