Ons huis is hun thuis

De auteur van dit boek, Zwanny Visser-Zandt, en haar man hebben bijna 30 jaar lang als pleegouders aan vele kwetsbare kinderen een veilig, warm thuis geboden. De ervaring van deze rijke jaren legde de basis voor dit boek over het echtpaar Anita en Twan en hun pleegtehuis. De verhalen zijn door de auteur verzonnen, maar zouden zomaar gebeurd kunnen zijn. Natuurlijk gaat alles, net als in het echte leven, met ups and downs, zoals de dood van pleegdochter Liesje en een zedenmisdrijf waarbij twee pleegzonen het slachtoffer werden.

De verhalen geven de lezer een uitgebreid beeld van de gang van zaken binnen een groot pleeggezin en de instanties waar pleegouders mee te maken krijgen. Door de vlotte schrijfstijl is het boek ook geschikt voor pleegjongeren die zichzelf in bepaalde situaties zullen herkennen en het perspectief van de pleegouder wellicht nog beter gaan begrijpen.

Is Ons huis is hun thuis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ons huis is hun thuis