OOGST VAN OORLOG - GEWONE EDITIE

Oogst van oorlog

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Oogst van oorlog speelt zich af in de zomer van 1944 tijdens de Duitse bezetting in Ramsel. Bruno Van Dam is de enige huisarts in het dorp en behandelt iedereen, zowel verzetslui als collaborateurs. Allen weten dat ze terechtkunnen bij de gewetensvolle dokter, maar wat ze niet weten is dat hij een Joods weesjongetje en twee Engelse piloten helpt onderduiken. De zaken worden gecompliceerd wanneer Eric, zoon van de dokter, wordt opgepakt door de bezetters en weggevoerd; naar een werkkamp veronderstelt zijn vader. Afgrijselijke behandeling en uithongering wachten de jongeman. De dokter beslist de Gestapoleider in Ramsel om te kopen om zijn zoon vrij te krijgen. Maar dan komt plots de bevrijding door de Engelsen en wordt hij door de Ramselaars beschuldigd van verraad. Het Joodse jongetje en een Engelse piloot getuigen over de risico's die dokter Van Dam gelopen heeft door hen maandenlang in zijn huis te verbergen; waarop het tumult luwt. Maar hier begint pas het echte stormachtige verhaal.
Shop My Book.com
24 juni 2016