Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
een stadsgids

De Stad-aan-Zee; zelfverzekerd profileert Oostende zich als de enige Belgische badstad met grootstedelijke allure. En dat is volkomen terecht. Nergens anders langs de Belgische kust vindt u een meer geslaagde combinatie van ‘seaside’ en ‘city’.

Oostende bruist! Met een reeks succesvolle evenementen verovert Oostende de harten. In elk jaargetijde is hier iets te beleven. Dat maakt Oostende tot een aantrekkelijke bestemming.

Deze stadsgids nodigt u uit voor een verrassende ontdekkingstocht. Veel aandacht gaat uit naar de boeiende stadshistorie, de rijke cultuurgeschiedenis en de ruimtelijke evolutie van de stad.

Drie gedocumenteerde wandelingen brengen u langs bezienswaardigheden, fraaie panden en mooie plekjes. Twee bewegwijzerde fietstochten verkennen de wijde omgeving met onder meer de Historische Polders en het natuurgebied van de Oostendse Kreken.

In deze uitgave verneemt u ook meer over het brede aanbod aan activiteiten via Toerisme Oostende.

Musea, erfgoed, evenementen, cultuur- en muziekaanbod, shopping, trendy horeca en voortreffelijke logiesaccommodaties, en natuurlijk de zee en het strand: Oostende heeft het allemaal! In deze stadsgids vindt u heel wat tips voor een geslaagd verblijf.

Welkom in Oostende!

Reizen & Talen