Op weg naar jezelf ... een pelgrimsreis in zeven etappes

In jezelf ligt een schat verscholen: je diepste zijn, de grond van je wezen. Dit boek is een reis naar die schat, daarom kun je het vergelijken met een pelgrimsreis. Een pelgrim onderneemt een reis in een aantal stappen om bij een heiligdom te komen, met als doel te worden geïnspireerd of er wijzer van te worden, of om eer te bewijzen aan wie of wat voor hem of haar heilig is. Onderweg moet je vaak moeilijkheden overwinnen, daarom is voor die reis enige moed en doorzettingsvermogen vereist. En zo is het ook met de reis naar ons diepste zijn, je innerlijke heiligdom.
Van die reis word je wijzer, meer bewust van wat er in jezelf en in de wereld gaande is. Dat maakt je leven rijker, zij het misschien niet gemakkelijker. Onze wereld staat er niet zo best voor, en daarom hebben we behoefte aan bewuste mensen, die dat onder ogen willen zien en daardoor in beweging komen. Als u/jij bij de groep van bewuste mensen wilt horen, dan is dit boek precies iets voor u of voor jou.

Over de auteur

Erik van Praag, geboren 1940, getrouwd met Anne Veldhuizen, vader van drie kinderen en grootvader van acht kleinkinderen, heeft zijn leven gewijd aan bewustwording. Van zichzelf in de eerste plaats, maar hij heeft ook zijn geld verdiend met het scheppen van voorwaarden voor de bewustwording van anderen. Door middel van psychotherapie, persoonlijke consulten, trainingen, workshops, zowel voor particulieren als in het bedrijfsleven, bij de overheid en non-profit organisaties in binnen- en buitenland. Hij maakt zich zorgen over waar het met onze wereld naartoe gaat, en hoopt dat meer en meer mensen wakker worden en gaan bijdragen aan een waardige wereld. Voor meer informatie over Erik zie zijn website: erikvanpraag.nl. Daarop schrijft hij regelmatig blogs over wat hem bezighoudt.

Is Op weg naar jezelf ... een pelgrimsreis in zeven etappes het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Op weg naar jezelf ... een pelgrimsreis in zeven etappes