Plastic plakoorbellen

De wereld van Splinter

Als je een beetje het nieuws volgt, krijg je misschien geen grote glimlach op het gezicht. Maar niet als je Splinter bent. Als je Splinter bent, heb je stuiterballenenergie gebruikt om kennis op te zuigen, zaken van meerdere kanten te bekijken en overal in te duiken. Zijn conclusie: energie, enthousiasme en eigenzinnigheid zijn het antwoord. Met als overtuiging dat elk individu een aandeel heeft in de ontwikkeling van een samenleving.

En juist daarvoor is vrijheid nodig. Vrijheid om jezelf te zijn, in woord, in daad, in kleding en in liefde. Het is belangrijk om zij die afwijken op een voetstuk te plaatsen, zodat zij vrijheid kunnen geven aan hen die net een paar stappen verder willen gaan. Volgens Splinter is iedereen creatief; elk individu als kunstenaar in spé. En als iedereen gaat schilderen, dan kunnen we daar met z'n allen enkel van profiteren.

Dit boek is een inzichtelijk en persoonlijk pleidooi voor het ontwikkelen van het individu, de noodzaak van de vrijheid om jezelf te kunnen zijn en de voordelen voor Nederland van een land vol inspirerende individuen.

Mens & Maatschappij
Spectrum