Witteman, Plastic Rozen
  Luister een fragment

Plastic rozen

Rank 4070 Gelezen 71 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 22 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1   Topics 0

'Uit gemakzucht laat ik mijn kinderen zo veel mogelijk hun eigen gang gaan,' zegt Sylvia Witteman in een van haar columns. Een bevrijdende uitspraak bij het getob over goed moederschap versus de noodzaak gewoon de dag door te komen.

In deze bundel staan de hoogtepunten uit meer dan tien jaar verslaggeving over het hedendaags gezinsleven. Over het leed dat kinderfeestje heet; de vaststelling dat kinderen graag dood lijken te willen en projectielbraken. Het eindigt meestal aldus: 'Als de kinderen 's avonds eindelijk allemaal in bed liggen, zak ik met een borrel op de bank, of ruggelings op de keukenvloer, afhankelijk van de graad van uitputting.' Geen ouder, maar zeker geen moeder kan zonder dit boek. Laat die rozen maar zitten.

Literatuur & Romans , Korte verhalen
Gebundelde columns en interviews
Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar
21 april 2015
21 april 2015

Helma Koot Hebban Recensent

Een boek waar je blij van wordt

door: Helma Koot 1 like

Een feest der herkenning: dat is Plastic rozen van Sylvia Witteman. Als je tijdens het lezen niet betrapt wilt worden met een grote glimlach op je gezicht, een zachte grinnik of zo nu en dan een schaterlach, dan is dit boek niet voor jou geschikt. Voor iedereen die daar geen problemen mee heeft, is...

Reacties op: Plastic rozen