9200000046353737

Primaten van Park Avenue

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Wednesday Martin heeft moeite met inburgeren wanneer zij met haar man in de Upper East Side in New York gaat wonen. Haar man groeide er op, maar zij komt uit een kleine stad in Michigan en kan haar draai niet vinden. Totdat ze besluit haar vakkennis - antropologie, met een specialisatie in instinctgedrag - toe te passen op de dames in haar nieuwe omgeving. Opeens valt alles op zijn plek. Het snobistische optreden van de moeders op het schoolplein heeft veel weg van het gedrag van bavianen. Martins eigen obsessie met het scoren van een Hermès Birkin-tas lijkt plotseling volkomen logisch: het is een manier om hogerop te komen binnen de roedel. Zo begint ze aan een studie naar patronen, rituelen, decorum, mutilatie en paringsgedrag bij deze uitzonderlijke stam. En onvermijdelijk ontdekt ze wat de waarde is van vriendschap bij deze dames wanneer puntje bij paaltje komt. Haar bevindingen zijn slim, provocerend en verrukkelijk onverwacht.

Prometheus, Uitgeverij
11 november 2019