Quarantaine & De prijs

Quarantaine & De prijs

Rank 3181 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Quarantaine: In het prijswinnende Quarantaine vindt via een gaswinningspunt in Groningen een oeroude bacterie haar weg naar de oppervlakte. In luttele dagen zwermen halfdode, besmette slachtoffers wezenloos door Noord-Nederland. Bang voor verspreiding besluit de overheid de noordelijke provincies af te sluiten.

Het Gronings-Friese Kamerlid Homme Olivier, die zich jarenlang heeft ingezet voor de regio, wordt benoemd als woordvoerder. Maar als de overheid vervolgens het leger inzet om de vluchtelingen uit het gebied tegen te houden, lijkt Homme steeds meer de zondebok.

Als hij vervolgens een berichtje ontvangt dat zijn vrouw nog in het gebied is, besluit Homme met gevaar voor eigen leven het geïnfecteerde gebied te trotseren...

De prijs: Als de mobiele game PrizeTag, waarbij je op elkaar jaagt voor geld, van Wander Reeker een succes wordt, lijft de mysterieuze organisatie Sixtus hem in. Het bedrijf zorgt ervoor dat PrizeTag uitgroeit tot een landelijke hype, waarbij jongeren massaal de straat op gaan. Er vallen echter steeds meer slachtoffers.

Dankzij de vasthoudende advocate Leonie Valstar begint Wander te begrijpen hoe hij en zijn spel worden misbruikt voor heel andere doeleinden. Als hij op zoek gaat naar de waarheid wordt hij geconfronteerd met een cruciale vraag: hoeveel is het ontdekken van de waarheid hem waard?
Thriller
Luitingh Sijthoff