Relativeren is ook een kunst

Relativeren is ook een kunst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Een mindful mens merkt zijn of haar emoties op, en accepteert ze – zonder verzet, zonder oordeel en zonder erop te reageren. Emoties drijven dan als wolkjes aan je voorbij. Maar niet iedereen lukt dit. Wat doe je als je blijft botsen op emoties die in de weg zitten? Gelukkig valt uit de boeddhistische leer meer te halen dan alleen mindfulness. Elementen als vergankelijkheid, ons aangeleerde ego, compassie en onze eigen verantwoordelijkheid voor ons gevoelsleven blijken heel goed bruikbaar als ingang om beter met je diepste gevoelens om te gaan.

Wie zijn gevoelsleven wil verbeteren en wil leren op een gezonde, constructieve en bevredigende manier met zijn emoties om te gaan, vindt in dit boek een compleet traject met reflectieopdrachten en praktijkoefeningen, met als einddoel een opgeruimd gemoed. Centraal staat het werken met maandthema’s en het aanleggen van een eigen hulpgedachtenboek.

Tegen het licht van onze huidige kennis over emoties is Relativeren is ook een kunst een prettig nuchter geschreven boek over emotieregulatie.
Gezondheid & Psychologie
Boom
31 oktober 2019
9789024426386 , 9789024420667

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,95 Bestel het e-book € 14,95