Rijlesverhalen vanaf de vluchtstrook

Rijlesverhalen vanaf de vluchtstrook

Je hebt mensen die goed zijn met cijfers, je hebt mensen die visueel zijn ingesteld en je hebt mensen die goed zijn met woorden. Schrijvers, journalisten, lezers. Met taal kunnen ze de meest fantastische dingen, maar er is één ding waarmee vrijwel al deze ‘lettermensen’ moeite hebben: autorijden. Sommigen kruipen alleen krampachtig achter het stuur als het echt niet anders kan. Anderen stranden tijdens hun rijlessen of blijven bewust rijbewijsloos. Gelukkig kunnen zij er des te smakelijker over schrijven!

In Rijlesverhalen vanaf de vluchtstrook zijn de beste verhalen van schrijvers op (of ver weg van) het asfalt verzameld. Een bundel over te veel doordenken achter het stuur en acute paniek op de snelweg. Over verdrijvingsvlakken, voetgangersoversteekplaatsen en bestemmingsverkeer. En over remmen voor een groen stoplicht tijdens rijexamen nummer vier. Voor wegpiraten, wegontwijkers, wegvrezers en, vooruit, voor die paar wegbeminners.
Nijgh & Van Ditmar
26 november 2019